27 mar 2010

Czytam sobie, oglądam sobie..... Rusinek/Ignerska /Olech : "Jak robić przekręty poradnik dla dzieci"


Nie jestem szczególnie zagorzałym fanem ilustracji Marty Ignerskiej. Może nawet jakoś gorzej? Bez drżenia serca przyjąłem więc info o nowej książce tria Rusinek/Olech/Ignerska Jak robić przekręty.....
Błąd - bardzo interesująca, zabawna, przewrotna oraz atrakcyjna książka. Podejrzewam, że przyniesie sporo wspólnych wysokogatunkowych wrażeń i śmiechu w wielu rodzinach! Łamańce językowe, przekorne i wyzywające, niezwykle inteligentne i świeże igrce słowne - bawić i śmiać się można kapitalnie
Dzisiaj książkę oglądałem i podczytywałem nieco pobieżnie na Walnym IBBY: starałem się nie chichotać, ciągle zresztą ktoś mi lekturę wyrywał z rąk :-(
Kolaże M. Ignerskiej jakoś mi się bardziej niż zwykle podobały, strony jakoś mniej bazgrołowate i poplamione niż w realizacjach tej artystki bywa. A Joanny Olech portreciki (miniaturki?) dziecięce współilustrujące książkę: przepyszne - istota tego wieku się w nich przegląda jak w lusterku!


Brak komentarzy: